Riepas marķējums
Riepas izmērs, kur 12- ir riepas nosacītais profila platums collās;
«–» – riepas veids – diagonālā (ja «R», tad – radiālā);
16.5 – nosacītais diska izmērs collās.
Nosacītais izmērs ne vienmēr sakrīt ar faktisko. Precīzu faktisko izmēru var redzēt riepas ražotāja katalogā.
Taču, lai dzīvē apmēram saprastu riepas izmēru collas var pārvērst milimetros 1 colla = 25,4 mm.
Riepas modelis
-01
Ražotāja dienesta informācija
Zīmols (brends) vai arī uzņēmuma – ražotāja nosaukums. KENDA (Taivāna) – viens no riepu ražošanas līderiem. Ražo riepas kopš 1962 gada. Ražo industriālās un speciālās riepas. Riepas KENDA izmanto pirmajā komplektācijā daudzi vadošie riteņu tehnikas ražotāji.
|
Riepas griešanās virziens pie kustības uz priekšu. Obligāts riepu marķējums riepām ar virziena protektora zīmējumu. Nekorekta riepas uzstādīšana ievērojami samazinās riepas saķeri un caurejamību.
Neilons – materiāls, no kura izgatavots riepas karkass.NOT FOR HIGHWAY USE
Burtiski NAV PAREDZĒTAS IZMANTOŠANAI UZ LIELCEĻIEM, reizēm izmanto N.H.S., obligāts riepu marķējums, kurām nav DOT (ASV transporta departaments) vai ECE (Eiropas Ekonomikas Komisijas) sertifikācijas, lai tās izmantotu uz koplietošanas ceļiem. Praksē šo marķējumu izmanto uz industriālajām riepām, kuru ekspluatācijas ātrums nav lielāks par 15 km/h, lai novērstu to uzstādīšanu uz ātrgaitas transporta līdzekļiem, piemēram: automašīnām. Šis uzraksts neaizliedz iekrāvējam, kurš nokomplektēts ar šādām riepām, pārvietoties pa koplietošanas ceļiem.
Riepas sērijas numurs (reizēm sauc rūpnīcas). Svarīgs riepas marķējuma elements, kurš ļauj identificēt konkrēto riepu, pēc unikāla numura. Industriālajām riepām nav stingru noteikumu par to sērijveida numurēšanu. Kompānijas KENDA riepu sērijas numurs satur informāciju, kura interesē tās lietotāju.
Pirmie 4 numura cipari – 2614 – ražošanas datums: 26 – nedēļa, 14 – 2014.gads.
Iegādājoties riepu, ir noderīgi pārbaudīt tās ražošanas datumu, par cik riepas glabāšanas garantijas laiks ir ne lielāks par 5 gadiem, kopš tās ražošanas datuma.
2008 – kārtas numurs.
Ply Rating – kordu skaits (KS) vai riepas kordu daudzums. Riepas kravnesības un karkasa izturības rādītājs. Viena izmēra riepām var būt dažāds kordu skaits, piemēram: 6PR, 8PR, 10PR, 12PR. Jo vairāk PR, jo izturīgāks riepas karkass un lielāka tā kravnesība. Faktisko riepas kravnesību ir jāskatās tās ražotāja katalogā. Šis rādītājs tiek izmantots vēsturiski kopš tiem riepu ražošanas laikiem, kad riepu karkasa kordus taisīja no kokvilnas diega – un kordu skaits atbilda faktiskajam diegu skaitam riepas slāņos. Sākot izmantot neilonu un citus sintētiskos materiālus, kā arī metāla stieples, riepas karkasā ir nepieciešams mazāks šī materiāla slānis, lai nodrošinātu nepieciešamo riepas izturību. Kordu skaits ir zaudējis savu tiešo vārdu nozīmi, pārvēršoties par relatīvu rādītāju. Mūsdienās kordu skaitu sāk aizstāt ar vairāk informatīvu rādītāju – slodzes indeksu, taču dažās riepu grupās, tai skaitā industriālajās, to vēl joprojām izmanto.
LOAD RANGE – slodzes diapazons pēc riepu un disku asociācijas - Tire and Rim Accosiation (США) klasifikācijas. Load Range nosaka, maksimālo riepu slodzi un spiedienu. Konkrētās riepas faktisko slodzi un speidienu, kā arī slodzes diapazonu jāskatās ikgadējā Tire & Rim Association (TRA) Yearbook katalogā. Tiek izmantots kā alternatīvs apzīmējums novecojušajam apzīmējumam – kordu skaits. E atbilst apzīmējumam 10 PR.
Maksimālais pieļaujamais spiediens pēc psi (mārciņa uz kvadrātcollu). 65 psi = 450 кPа = 4. 5 bar = 4. 6 кg/см2. (1 bar = 14. 5 psi). Maksimālais pieļaujamais spiediens – tas ir maksimālais darba spiediens, kuram paredzēta dotā riepa. Piepumpējot riepu nedrīkst to pārsniegt. Taču ne vienmēr vajag riepā pumpēt maksimālo spiedienu, kurš norādīts uz riepas. Pareizais riepas darba spiediens ir norādīts mini iekrāvēja Operatora instrukcijā (Operator’s Manual). Jāpievērš uzmanība, ka priekšējās uz aizmugurējās ass riepu spiedieni var būt dažādi. Ekspluatējot riepu ar paaugstinātu spiedienu tajā, tas novedīs pie tās vidus daļas protektora paātrinātas nodilšanas, kā rezultātā riepas darba mūžs krietni samazināsies. Tā pat pārpumpētai riepai paaugstinās iespējamība to pārsist vai tai var saplīst karkass, uzbraucot uz asiem priekšmetiem, kuri guļ uz asfalta, betona, cietas grunts utt. Riepas ekspluatācija ar pazeminātu spiedienu ir vēl bīstamāka pašai riepai. Tiek pārslogotas riepas plecu un bortu zonas. Šo zonu intensīva deformācija noved pie riepas uzkaršanas, kas savukārt sagrauj iekšējās sasaites. Tā rezultātā riepas rodas atslāņošanās, plaisas, uzpūšas borti utt. Darba spiediens ir jāpārbauda tikai aukstās riepās, piemēram darba dienas vai maiņas sākumā. Šo pārbaudi ar manometru iesaka veikt katru dienu. Mini iekrāvēju riepu darbs ir saistīts ar patstāvīgu mehānisku bojājumu risku riepām un diskiem (tas ir kritiski bezkameru tipa riepām). Savlaicīgi ievērots spiediena zudums riepās un savlaicīgs riepas vai diska remonts ļauj paildzināt riepas darba mūžu.
Kenda K395 Power Grip HD |
Kenda K601 Rock Grip HD |
|||
Riepa ar klasisku «bobkata» protektora zīmējumu, pateicoties kura universalitātei tā lieliski strādā uz dažādām darba virsmām, kā cietām – asfalts un šķembas, tā mīkstām – smiltis un sniegs. Šī riepa der jebkura veida darbiem, kurus var veikt mini iekrāvējs. |
Riepa izstrādāta efektīvam darbam uz ceļiem vai darba virsmām ar cietu segumu. Tā lieliski der ceļu būvniecībā, komunālajos un iekraušanas – izkraušanas darbos, kuri tiek veikti uz asfalta vai betona, celtniecības objektos, noliktavās, šahtās, otrreizējās pārstrādes uzņēmumos. |
|||
|
|
|
|
|
Deestone D311 |
Starmaxx SM-135 |
|||
|
|
|
|