Kādi mēdz būt protektora zīmējumi traktoru riepām?

Kādi mēdz būt protektora zīmējumi traktoru riepām?

Saprotams, ka katrs riepu ražotājs pats izlemj kādu protektora zīmējumu uzstādīt riepu preses formā, taču praksē visi šie protektora zīmējumi ietilpst dažos standarta variantos, atkarībā no tā kādiem mērķiem riepa paredzēta. Aplūkosim šos traktoru riepu standarta protektora zīmējumus.

Traktora aizmugurējās/dzenošās riepas

Zīmējums R1 un R1W

Lauksaimniecības traktoru riepas


Vēl šo protektoru sauc par “Eglīti”, “Skujiņu”, vai vienkārši “Traktora”. Šīs ir riepas ar atvērtu centra līniju starp protektora grunts aizķērējiem. Tās tiek izmantotas uz lauksaimniecības tehnikas, traktoriem, ekskavatoriem – iekrāvējiem, teleskopiskajiem iekrāvējiem. Riepām ar zīmējumu R1W (jeb R1+) ir dziļāks protektors un platāka saskares virsma ar grunti, tādēļ tās izmanto, ja sanāk pārvietoties pa koplietošanas ceļiem un slapjiem ceļiem.

Zīmējums R2

Lauksaimniecības traktoru riepas ar dziļu protektoru


Bieži tiek izmantotas apstrādājot rīsus un niedres, daži tās mēdz saukt par “lāpstām” vai “asmeņiem”. Zīmējums R2 ir ļoti dziļš, izstrādāts speciāli ļoti slapjām augsnēm.

Zīmējums R3

Riepas industriālajiem traktoriem ar flotācijas īpašībām


Tās mēdz saukt “Rombiņi” un “Klucīši”. Šīs riepas samazina spiedienu uz augsni un mīkstām darba virsmām, piemēram, zāli vai smiltīm. Saķere tām nav pati labākā, taču tās nodrošina komfortu un nodilumizturību, strādājot uz koplietošanas ceļiem.

Zīmējums R4

Riepas industriālajiem traktoriem ar platiem grunts aizķērējiem


Populāras industriālās riepas. Vēl tās uzstāda uz visurgājēju transporta līdzekļiem. Tāpat kā protektoram R1, šīm riepām arī ir spēcīgi grunts aizķērēji, taču atšķirība ir tajā, ka grunts aizķērēji nosedz protektora centrālo daļu. Šīs riepas izstrādātas darbam gan uz koplietošanas ceļiem, gan uz akmeņainām virsmām.

Traktoru priekšējās riepas

Zīmējums F2 un F2M

Lauksaimniecības traktoru priekšējās riepas


Riepas ar lokveida protektoru tiek uzstādītas uz aizmugures piedziņas traktoru priekšējās ass, kā arī uz dažām pieāķējamajām lauksaimniecības tehnikām. Riepām var būt trīs, četras vai piecas ribas. Šīm riepām uz ārējām ribām var būt grunts aizķērēji, lai uzlabotu saķeri un pašttīrīšanos.

Zīmējums F3

Industriālas tehnikas priekšējās riepas


Šīm riepām ir plakanāka virsma, salīdzinot ar citām riepām, kurām ir lokveida protektors. Tās ir optimizētas, lai pārvietotos pa koplietošanas ceļiem un cietām virsmām. Reizēm plecu zonā var būt grunts aizķērēji vai zigzagveida malu ribas. Šīs riepas bieži var sajukt ar riepām I-1.

Lauksaimniecības piekabes un piekabināmā tehnika

Zīmējums I-1 piekabināmai tehnikai


Tā saucamās “Daudzribu riepas” ir bieži sastopamas uz lauksaimniecības piekabēm un piekabināmās tehnikas. Tās ir izstrādātas kā vissezonas riepas ar labām flotācijas īpašībām un augstu kravnesību pie zema spiediena.

Piekabināmās tehnikas riepas ar paaugstinātu saķeri


Šīs riepas ir ļoti līdzīgas traktoru riepām R1 un R4, taču tās jāizmanto uz brīvi ritošajiem riteņiem.

Flotācijas riepas piekabināmai tehnikai


Šīs riepas ir speciāli izstrādātas, lai samazinātu spiedienu uz augsni. Tām ir liela kravnesība pie maza iekšējā spiediena. Tiek izmantotas uz lauksaimniecības piekabēm un piekabināmās tehnikas.

Transporta flotācijas riepas


Riepas nodrošina stabilitāti un labu braukšanas komfortu uz koplietošanas ceļiem, taču samazinās saķere un flotācijas īpašības laukos. Bieži tās ir labākas par citām lauksaimniecības piekabju riepām.