Arvinds Podars (Arvind Poddar), Balkrishna Industries Ltd. valdes priekšsēdētājs un rīkotājdirektors.
Podara kungs, vai varat mums pastāstīt par BKT vēsturi un to, kam pieder ideja uzsākt riepu un, ja precīzāk, tieši bezceļa apstākļiem paredzēto riepu biznesu?
BKT ceļojums sākās 1988. gadā Rietumindijas pilsētā Aurangabadā, kad mans nelaiķa tēvs Mahabirprasads Podars (Mahabirprasad Poddar) un mans vecākais, arī nu jau mirušais, brālis Surešs Podars (Suresh Poddar) izveidoja uzņēmumu, lai ražotu divu un trīs riteņu transportlīdzekļu riepas Indijas tirgum. 1991. gadā mums pievienojās vēl viens ģimenes loceklis, mans arī jau mirušais pirmās pakāpes brālēns Pramods Podars (Pramoda Poddar), ar savām vērtīgajām prasmēm vēl vairāk stiprinot mūsu komandu.
Tā kā divu un trīs riteņu transportlīdzekļu tirgus kļuva arvien vairāk pārpildīts, Pramods Podars pamanīja daudzsološu iespēju starptautiskajā bezceļa apstākļiem paredzēto riepu (Off-Highway Tire — OHT) biznesā. Kā tālredzīga ģimene, mēs pieņēmām stratēģisku lēmumu pakāpeniski novirzīt savu fokusu no divu un trīs riteņu transportlīdzekļiem un koncentrēties uz OHT biznesu. Pēc sākotnējiem panākumiem mēs paplašinājām savu ražošanas jaudu, izveidojot vēl vienu rūpnīcu Bivadi, Ziemeļindijā, tā nodrošinot pastāvīgas piegādes, lai apmierinātu augošās prasības. Tomēr pirmajā desmitgadē mūsu izaugsme bija ierobežota, jo mēs koncentrējāmies uz savu produktu nostiprināšanu tirgū.
Noslēdzoties mūsu 2006.–2007. fiskālajam gadam, mūsu apgrozījums bija 84 miljoni eiro (pēc šodienas valūtas kursa). 2007. gadā mēs uzsākām pārveides ceļu, ieskicējot visaptverošu jaunu stratēģiju, kas akcentēja produktu kvalitāti un zīmolveidi. Šī īpašā pieeja ļāva mums sasniegt būtisko pagrieziena punktu — 1 miljarda eiro apgrozījumu 2022. gadā —, tā nostiprinot mūsu kā ievērojama spēlētāja pozīciju šajā nozarē.
Šis sasniegums ir apliecinājums mūsu komandas nelokāmajai apņēmībai un nu jau mūžībā aizgājušo Mahabirprasada Podara, Sureša Podara un Pramoda Podara vizionārajai vadībai. Virzoties tālāk, mēs joprojām koncentrējamies uz inovāciju robežu pārbīdīšanu, augstas kvalitātes produktu nodrošināšanu un ilgtspējīgas izaugsmes un panākumu ceļa iezīmēšanu.
Šodien mūsu ceļojums ir atvedis mūs līdz ievērojamai izaugsmei un daudziem svarīgiem pagrieziena punktiem. Mēs lepojamies ar četrām mūsdienīgām riepu ražotnēm, kas aprīkotas ar progresīvām tehnoloģijām, ko papildina specializēts un pilnībā aprīkots pētniecības un izstrādes centrs, kas ietver pašiem savu testēšanas trasi. Šī infrastruktūra dod mums iespēju nepārtraukti ieviest jauninājumus un nodrošināt progresīvus risinājumus. BKT ietekme aptver visus bezceļa apstākļiem paredzēto riepu biznesa segmentus, nodrošinot risinājumus dažādām nozarēm un lietojumiem. Plašais portfelis, kurā ietilpst vairāk nekā 3200 noliktavas vienību, ļauj mums piedāvāt vislielāko specializēto riepu klāstu šajos segmentos. Šis produktu klāsts ļauj mums apmierināt mūsu klientu unikālās vajadzības un prasības, no jauna apstiprinot mūsu kā vadošā piegādātāja pozīciju bezceļa apstākļiem paredzēto riepu tirgū.
Vai jums pieder vēl kāds zīmols vai ir saistība ar kādu citu uzņēmumu?
Nē, mums pieder tikai BKT zīmols. Mēs kā uzņēmums saglabājam nemainīgu fokusu uz savu zīmolu, un mums nav nekādas tiešas vai netiešas saistības ne ar vienu citu uzņēmumu vai zīmolu. Mūsu apņemšanās ir tikai BKT zīmola veidošana un reklamēšana, gādājot, lai tas atspoguļotu mūsu vērtības, kvalitāti un apņemšanos sasniegt izcilību. Saglabājot šo ekskluzivitāti, mēs varam visus savus centienus un resursus novirzīt nepārtrauktai BKT zīmola klātbūtnes uzlabošanai un paplašināšanai tirgū, nenovēršot uzmanību un nevājinot mūsu identitāti.
Podara kungs, caurskatāmība attiecībā uz ieinteresētajām personām ir viens no aspektiem, ar ko jūs atšķiraties, — vai tas ir iemesls jūsu neapstrīdamajai līderībai?
Mēs esam ārkārtīgi lepni par panākumiem, ko BKT ir guvis kā starptautisks zīmols bezceļa apstākļiem paredzēto riepu segmentā, pateicoties virknei unikālu īpašību. Tāpat stabila finanšu pārvaldība neapšaubāmi ir viens no faktoriem, kas ļāvis mums sasniegt šo mērķi, dodot mums iespēju pastāvīgi ieguldīt vispusīgā izaugsmē un tehnoloģiju inovācijās. To apliecina arī nesen notikusī Budžas rūpnīcas atvēršana ar vairāk nekā 100 žurnālistiem no visas pasaules, un tas kalpo kā skaidrs piemērs mūsu caurskatāmībai un konsekvencei visā, ko apgalvojam, būdami gatavi iesaistīties diskusijās un apstiprināt katru paziņojumu.
Kā tik liela multinacionāla korporācija kā jūsu var būt tuva cilvēkiem? Kādu vērtību jūs piešķirat korporatīvajai sociālajai atbildībai?
BKT korporatīvā kultūra apliecina mūsu DNS un nosaka katru darbību un stratēģisko lēmumu, nodrošinot mums ētikas kompasu, kas virza mūs uz mūsu mērķu sasniegšanu. Mēs veidojam motivējošu un saistošu darba vidi visiem mūsu darbiniekiem, jo zinām, ka katrs indivīds ir neatņemama uzņēmuma panākumu sastāvdaļa. Tāpat mēs esam stingri apņēmušies samazināt mūsu ražošanas darbību ietekmi uz vidi un uzlabot mūsu darbinieku veselību un drošību.
Lai to paveiktu, mēs esam ieviesuši dažādas ilgtspējīga uzņēmuma politikas un prakses, tostarp atjaunojamās enerģijas izmantošanu mūsu rūpnīcās un CO2 emisiju samazināšanu. Mēs ticam, ka ilgtspējība ir nozīmīga katra uzņēmuma sociālās atbildības daļa, un mēs esam apņēmušies darīt visu iespējamo, lai veicinātu labāku nākotni mūsu planētai. Tāpat mēs aktīvi strādājam pie aizvien ilgtspējīgāku riepu izstrādes, kas var nodrošināt augstu sniegumu, nekaitējot videi. Ilgtspējība ir būtiska mūsu uzņēmuma misijas sastāvdaļa, un mēs turpināsim ieguldīt novatoriskos risinājumos, lai veicinātu zaļāku un ilgtspējīgāku pasauli.
Kas ir panākumu atslēga tādam zīmolam kā jūsu? Kā jums izdodas tik ilgstoši saglabāt tik spēcīgu klātbūtni visā pasaulē?
BKT ir veiksmīgs bezceļa apstākļiem paredzēto riepu industrijas zīmols, pateicoties arī tā spēcīgajai globālajai klātbūtnei OEM segmentā, kā arī pēcpārdošanas tirgū, kur mēs sadarbojamies ar izplatīšanas partneriem vairāk nekā 160 valstīs. Šis plašais tirgus pārklājums kombinācijā ar mūsu produktu un pakalpojumu kvalitāti ir ļāvis mums šajā nozarē iegūt izcilu reputāciju. Mūsu efektīvā un pārredzamā komunikācija ar klientiem vēl vairāk stiprina šo reputāciju. Lai gan ir citi Indijas zīmoli, kas apgalvo, ka tiem ir tāda pati kvalitāte kā mūsu produktiem, fakti pierāda, ka BKT ir patiesi unikāls zīmols. Esam pārliecināti, ka mūsu gala klienti un riepu izplatītāji, kas strādā ar BKT sortimentu, atzīst mūsu pārākumu kvalitātes un snieguma ziņā, kas runā paši par sevi. Mūsu klientu lojalitāte un viņu izvēle paļauties uz mums, kad ir nepieciešamas bezceļa apstākļiem paredzētas riepas, ir mūsu panākumu apliecinājums.
Uzņēmuma ģeogrāfiskā izcelsme pati par sevi nenodrošina identisku produkta kvalitāti vai ātrus rezultātus, kā daži zīmoli var censties netieši norādīt vai mēģināt sasniegt. Jebkura zīmola, tostarp BKT, augšupejai nepieciešams gadiem ilgs neatlaidīgs darbs, mērķtiecīgi centieni un apņemšanās sasniegt izcilību. Mēs neatlaidīgi cenšamies paplašināt savu portfeli, gādājot ne tikai par produktu ar augstāko kvalitāti, bet domājot arī plašu un noturīgu piedāvājumu. Mūsu tiekšanās pēc izcilības nezina robežas, jo mēs nepārtraukti cenšamies pārspēt iepriekšējos kritērijus un paaugstināt mūsu nozares standartus.
Daži jaunāki zīmoli apgalvo, ka to kvalitāte ir tāda pati kā BKT, bet cenas — daudz zemākas. Kāda būtu jūsu atbilde?
Lai ražotu visaugstākās kvalitātes riepas, ir nepieciešama pedantiska pieeja katram to radīšanas aspektam, sākot ar vislabāko izejvielu sagādi, mūsdienīgas ražošanas infrastruktūras izveidi un stingru ražošanas kvalitātes pārbaužu ieviešanu. Tāpat, lai sasniegtu riepu ražošanas izcilību, neaizstājama loma ir izcili kvalificētu darbinieku komandai. Ņemot vērā iepriekš minēto, kļūst acīmredzams, ka nodrošināt tirgum līdzvērtīgu kvalitātes līmeni, bet par zemāku cenu, nav ilgtspējīgs priekšlikums, jo tas nozīmētu apdraudēt šos būtiskos elementus, kas nodrošina mūsu produktu nesalīdzināmo kvalitāti un sniegumu.
Kā uzņēmums var būt drošs par savām konkurences priekšrocībām, it īpaši strauji mainīgā tirgū?
Lai saglabātu konkurences priekšrocības tirgū, kas nepārtraukti attīstās, BKT produktu kvalitāte ir tikai viena no mūsu kā augstākās kvalitātes zīmola šķautnēm. Mūsu nodošanās inovācijām ir būtisks elements, kas mūs nošķir no neskaitāmiem citiem zīmoliem. Mēs ne tikai piedāvājam kvalitatīvus produktus, bet arī cenšamies radīt labākas mārketinga stratēģijas. Gadu gaitā esam izstrādājuši stratēģijas, kuru mērķis ir ne tikai vairot BKT zīmola atpazīstamību, bet arī radīt saistošu pieredzi mūsu klientiem. Piedaloties gadatirgos un nozares pasākumos, reklāmas kampaņās, sporta sponsorēšanā un citās mērķtiecīgās iniciatīvās, mēs konsekventi pozicionējam BKT kā nozares līderi un nostiprinām savu reputāciju.
Raugoties nākotnē, mēs turpināsim ieguldīt pētniecībā un attīstībā, progresīvās tehnoloģijās un efektīvās mārketinga stratēģijās. Mēs esam apņēmušies arī turpmāk pārspēt mūsu klientu cerības un nostiprināt savu līderpozīciju bezceļa apstākļiem paredzēto riepu nozarē. Mūsu mērķis ir nodrošināt visaptverošu risinājumu, kas sniedz vairāk, nekā varētu sagaidīt, vēlreiz apstiprinot mūsu pozīciju kā neapšaubāmam šīs jomas etalonam.
Vai dominēt tirgus sektorā nozīmē realizēt veiksmīgas stratēģijas vai vienkārši būt spēcīgākajam? Vai esat apsvēruši iespēju veidot apakšzīmolus, lai nostiprinātu lielāku tirgus daļu?
Šis jautājums sniedz man iespēju runāt par kādu svarīgu jautājumu. Esam dzirdējuši baumas un no intervijām uzzinājuši par zīmoliem, kas pūlas norādīt uz savu saistību ar BKT, lai gan tādas vispār nav.
Savā ceļā mēs nekad neesam izjutuši nepieciešamību salīdzināt sevi ar citiem, pat tālajā pagātnē ne. Mēs zinām, kas mēs esam, zinām savas saknes un vienmēr esam skaidri zinājuši savus mērķus, paliekot uzticīgi savam ceļam un nenovirzoties no tā. Paliekot uzticīgi saviem pastāvīgajiem resursiem, esam spēruši katru nepieciešamo soli, vienmēr raugoties nākotnē. Kad jūs apzināties savu identitāti, dabu un mērķi, tad nav nepieciešamības skatīties uz citiem vai, vēl ļaunāk, nemitīgi tos pieminēt.
Mūsu džentlmeniskā daba atspoguļojas mūsu pieejā biznesa pasaulei, jo mēs vienmēr paužam savaldību un atbildību. Tomēr mēs nepacietīsim sava zīmola izmantošanu ēsmai, lai piesaistītu uzmanību vai iegūtu uzticamību, kas būtu jānopelna ar konkrētām rīcībām un demonstrējot reālas vērtības.